CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 19, 2010

Nak tudung, bu!

Posted by Zaza at 10:46 PM 0 comments
Assalamualaikum Zulaikha...

hari ni ibu nak buat entri pasal zulaikha suka bergaya dengan tudung
^_^

Betul lah kata pepatah
Hendak melentur buluh biarlah dari rebung
Maksudnya: kalau hendak mendidik seseorang, hendaklah dari masa kecilnya...
Kenapa?
Sebab...kalau dah besar baru nak di didik, akan jadi susahlah...
sama macam rebung tu, kalau dah jadi buluh, susah lah nk lentur kan dia
kalau dah jadi dewasa, makin susah lah nak dengar cakap ibu...sebab degil, keras kepala semua ada
huhu


Kenapa ibu cakap mcm tu?
Sebab untuk hal pakai tudung ni, ibu tak pernah suruh Zulaikha pakai
Zulaikha yang mintak hendak pakai tudung
Mungkin sebab tiap-tiap hari nampak ibu dan nenek pakai tudung
Zulaikha nak pilih sendiri tudung
Kalau ibu atau nenek pilihkan tudung, kadang-kadang zulaikha tak nak
Lepas tu kena letak brooch cantik-cantik hehe


Alhamdulillah...bagus lah Zulaikha pakai tudung
Tapi ibu harap Zulaikha pakai tudung bila dah besar nanti
Bila dah tau kenapa kena pakai tudung, bukannya pakai tudung sebab ikut-ikut ibu..
Kalau Zulaikha kekal pakai tudung sampai besar nanti, Amin....
Jangan macam ibu, dah tua bangka baru sibuk-sibuk nak bertudung

okeh....

Sila enjoy gambar-gambar zulaikha yang serba bergaya lah
hehe




ni gambar masa umur Zulaikha 1thn 6 bulan...
ni belum mandi lagi, tapi dah sibuk nak pakai tudung +_+






ni umur zulaikha 1 tahun 5 bulan...
sebab tudung panjang sangat, nenek kena ikat tudung tu kat leher
bagi tudung lain tak nak. zulaikha nak tudung ni jugak





ni zulaikha umur 1 tahun 7 bulan
ada gaya model kanak-kanak tak hehe







ni baru je ibu ambil gambar ni
zulaikha sibuk nak keluarkan CD dari CD case ibu dalam kereta
pastu abis CD tu zulaikha gigit
dah tak boleh dengar dah lagu dalam CD tu...huhu







tak silap ibu ni lah first time zulaikha nak pakai tudung
time ni umur zulaikha 1 tahun 3 bulan...hehe
tudung ni nenek pakaikan






haha...dalam gambar ni pun zulaikha belum mandi
ni gambar 1 tahun 3 bulan






ibu suka gambar ni...
nampak macam anak yang mendengar kata...
tapi tu nenek dok pegang tangan zulaikha sebab zulaikha nak turun dari pintu sendiri






okeh zulaikha....orang yang dah boleh bawak kereta, kat mulut dia tak ada botol susu tau!!!
hehe



okay anak ibu.....tata...
nanti ibu post entri lagi ok!!